Gävle-Sommarcup final i Hedemora

Bättre sen än aldrig att uppdatera lite!;)

I lördags gick finalen på Gävle-Dala sommarcup i Hedemora. Kollade banan innan starten och den såg ganska blöt ut, men eftersom motion skulle starta före oss (tjej, elit och junior) och att det blåste ganska mycket så skulle nog banan torka upp lite. Det var nog rekordmånga tjejer som startade denna tävling. Vi var 7st som körde i tjejklassen, vilket var superkul. I tabellen så låg jag på en andra plats. Har missat flera tävlingar pga av operation i handleden och sjukdom, så min chans att vinna cupen var inte stor. Hur som helst så var det en superrolig bana. Fick dock ont i knät x antal gången, men hoppas på att det blir bra någongång. Jag och Carolina hade en fight från start till (nästan in i) mål. Ca 1 min innan mål gled jag ner med bakhjulet i ett spår och fastnade... inte bra. Carolina körde då om mig och vann tävlingen. Grattis till vinsten! Även grattis till att hon blev totalvinnare i Tjejklassen! 


                     Sandra Lysén                             Carolina Lindgren                          Sanne Larsson

I tisdags var jag ute och sprang en sväng för första gången ordentligt efter att jag gjorde illa knät för ca 3 veckor sen. Kändes ganska bra, men lite ostabilt. Igår onsdag var jag på min första innebandyträning för denna säsong. Det var iallafall ingen hitt för knät kan jag lova. Provade spela ett tag men hoppade sedan den träningen och sprang en sväng ute i stället. Var även till läkaren i veckan, han sa att jag troligt vis sträckt ledbandet ordentligt och det kommer ta ett tag innan det blir helt bra. Han sa åt mig att äta värktabletter med anti-inflammatoriska egenskaper och träna lugnt.

Idag blir det iallafall en sväng ut med hojen. Är bara två veckor kvar tills DSM finalen i Avesta, den 19/9!
Nästa helg ska jag på träningsläger i Enköping, ska bli riktigt kul!

Simma lugnt! Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0