DSM final & Visentjakten i Avesta

I helgen gick finalen i Dam-SM. Att Jessica Jönsson skulle bli totalvinnare var redan klart. Men övriga placeringar var inte klart. Som sagt låg jag på delad 3e plats tillsammans med Sanna Bergman.

Flera dagar innan denna tävling har jag varit riktigt laddad och nervös. Det skulle bli otroligt spännande. Förkylningen hade tyvärr inte lämnat mig så det var det största bekymret under tävlingen. Orken fanns inte där till 100% men det var bara att kämpa på.

Tävlingen bestod av 3st sträckor som vi skulle köra 2 gånger. Låg på 3e plats efter första varvet. Men tappade den placeringen till Jessica Malcolmsson på andra varvet pga några misstag. Körde in på en 4e plats, vilket jag är otroligt nöjd med. Precis efter målgång hade jag ingen aning om hur totalen i DSM skulle se ut. Minuterna gick och spänt väntade jag på resultatet. Min 4e plats räckte till att komma 3a totalt i Dam SM 2009!!!! :D Finns inga ord som kan beskriva hur glad jag var över att ha lyckats med mitt mål. Jag har haft en del motgångar på tävlingarna men jag har kämpat på ändå och detta gav mig en bronsmedalj! Ett stort grattis till Jessica Jönsson total 1a, Paulina Andersson total 2a och Jessica Malcolmsson som kom 3a på tävlingen!

Vill passa på att tacka min mentor Vanja Kollmann för det hon skrivit på sin hemsida, kollmannracing.com!



På söndagen tävlade jag igen i Visentjakten. Jag körde i långmotion, och vi körde då lika mycket som vi gjorde på lördagen. Det behövs mycket åkträning nu innan alla "långlopp".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0