DSM i Östhammar

Då var 5e deltävlingen av DSM över.

På lördagsmorgonen väcktes jag av regnet som smattrade på husvagnstaket. Det hade regnat hela natten och gjorde det i stort sett hela tävlingen.

Denna tävling bestod av 3st sträckor och vi tjejer i DSM2 skulle köra 3 varv och vi hade 1 timme på oss att köra varje varv.
Kl. 09.22 gick starten för mig. Banan var redan då superhal, spårig och söderkörd. Det kändes riktigt bra på de båda två första stäckorna och jag låg på en 2a plats. På tredje sträckan fastnade jag men låg fortfarande tvåa. Såg på klockan när jag gick i mål på sträcka 3 att jag skulle bli försenad till TK. Jag laddade om och startade på första sträckan på andra varvet. Hann inte köra mer än ca 100m så stod jag på huvudet. Riktigt läskig vurpa. Skärmen på hjälmen gick sönder och mitt knä mådde inte bra efter den vurpan. Men jag gav mig inte utan jag fortsatte. Hela jag var insmetad i gegga och det var inte det enklaste att hålla i styret och hålla sig kvar på hojen. Snabbt efter den sträckan bestämde jag mig för att byta kläder och stövlar, vilket jag skulle tjäna på. Ombytt och fräsh startade jag på stäcka två och det kändes riktigt bra igen. Det flöt på ända tills någon minut innan målet. Jag kom ur spår och ramlade ner i ett djupt dike. Hojen låg upp och ner och intrasslad i en massa småträd och sly. Jag kom verkligen inte där ifrån. Jag sprang baklänges längs spåret upp på flygrakan för att kolla om någon stod där som kunde hjäpla mig lös. Men ingen där så det var bara att springa tillbaka och ge sig f'*n på att man skulle ta sig lös. Många minuter gick men jag tog mig till slut upp därifrån och kunde fortsätta. Skyndade mig snabbt på med nya handskar och glasögon och körde till sträcka 3. Riktigt sönderkört var den denna gång. Jag fastnade rejält, tappade kedjan och hjäplte två småkillar att komma lös pga att de fastnat med hojarna och behövde hjälp. Körde vidare och in i mål på även denna sträcka och var riktigt försenad till TK. Detta varv hade bara krånglat för mig, kändes inte roligt. Men det var bara att fortsätta ut på det sista varvet och tänka positivt och inte ge upp, tävlingen var inte över än. Denna gång rullade det på på sträcka 1 utan större misstag, även på andra stäckan. Gick i mål på andra sträckan och funktionärerna sa att jag gått i mål. Utan att köra 3e sträckan? Var den sträckan struken, eller? Tänkte jag. När jag kom till depån sa folk att sista sträckan inte alls var struken. Varför sa dom då till mig det var målgång för mig nu? Pratade med flera av tjejförarna i min klass och alla var som frågetecken och ingen visste någonting Fick sedan reda på att ingen av tjejerna i min klass förutom Jessica hade klarat respittiden. Så den ända som fick poäng denna tävling var Jessica. Stort grattis till henne som klarade detta! Även ett stort grattis till att hon blivit årets DSM-mästarinna.

Denna tävling var en enormt bra genomkörare. Jag var riktigt besviken på mitt andra varv. Speciellt när jag såg mina tider på första varvet. Hade andra bästa tiden på samtliga sträckorna på första varvet. På sista varvet hade jag 3e bästa på första sträckan och på andra sträckan hade jag andra bästa tiden igen. Dessa tider var jag riktigt nöjd med. Kändes kul att det gick så pass bra även fast jag inte trodde det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0