DSM i Tibro och Gävle-Dala Sommarcups final i Hedemora

Denna helg ha i stort sett endast bestått av tävling och förberedelse inför tävling. På fredagen direkt efter jobbet var det bara att börja rulla ner mot Skövde där vi skulle sova över natten. Dagen efter var det DSM i Tibro som gällde. Det var en lång och "kämpig" tävling. Jag slutade som 5:a denna tävling vilket jag är mycket nöjd med. Jag hade en körtid på ungefär 2h och 10min, och totalt blev det nästan 9 mil. 

På söndagen var det Gävle-Dala sommarcups final i Hedmora. Det var första gången jag har kört på den banan som den har varit så fin och rolig. Det rullade på och kändes riktigt kul, förutom att jag fick ett blått "ringfinger". Jag stötte i med vänstra sidan av styret på ett träd så jag klämde fingret mellan styret och kopplingshandtaget. Men jag tror att fingret överlevde. Jag vann både denna tävling samt hela cupen. Eftersom att det inte brukar vara med så många tjejer som kör så får man ha som mål att köra ifrån så många "gubbar" som möljigt:) 

Måste även tillägga att jag är otroligt nöjd med hojen, den är klockren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0